Monday, August 31, 2009

Permulaan Angka '2'



pengembaraan angka 2 bermula
adakah masih mahu kekal seperti angka 1 yang lalu?
banyak yang berubah...aku maklum...
tapi aku juga maklum...masih banyak lagi yang perlu diubah...
tahap kekurangan dan kelebihan turun dan naik
nak kekalkan memang payah...
sebab aku manusia...
bukan Intel Core 2 Quad yang boleh disetkan tahap keupayaannya...
selama menjalani angka 1
banyak yang berlaku...
tak tercoret dalam kawasan yang terhad ini
tapi dalam diri, umpama satu external hard disk yang berkapasiti sangat tinggi
menyimpan seribu satu cereka, selangit pengalaman dan selaut memori
dan angka 2 akan menjadi titik tolak penambahannya...
aku sentiasa mahu cari perubahan
kadang kala tersasar, terkhilaf...
tapi semua itu bukan alasan untuk aku berhenti mencarinya...
sebab aku tahu...ia takkan berhenti...
pejam mata, buka mata...
aku kini di angka 2...




No comments:

Powered By Blogger