There was an error in this gadget

Sunday, May 1, 2011

Silakan...


sanggupkah ku bertahan tanpamu di sampingku
setelah kau memutuskan kita berpisah
serasa seumur hidupku selalu denganmu

haruskah kurelakan, haruskah ku berjalan
tapi bayang wajahmu selalu di anganku
karena cinta yang dulu pernah kau beri
takkan ku lupa untuk selamanya

cintai dan sakiti aku
kalau itu dapat membawamu
kembali ke pelukanku lagi
aku rela memberi segalanya untukmu

malam yang dingin ini membuat ku menangis
melihat gambar kita yang dulu bahagia
kemana perginya masa indah itu
tuhan tolong kembalikan kisahku


Tuesday, December 28, 2010

KIMIA :)



aku mula jatuh hati kepadamu
setelah kau kata cinta padaku
masing-masing dulu punya pasangan
akhirnya kita bersama
pertama kali kita bersua bertentang mata
terasa ada kimia di antara kita

kau kucup pipiku
kau bisikan cintamu
kau kata baby I love you
kau cairkan hati ku

bahagia,
kurasa,
disaat kita berdua bersama
memandang bulan terang
menyaksi bintang-bintang
kau seru akulah pelangi cintamu

kau kucup pipiku
kau bisikan cintamu
kau kata baby I love you
kau cairkan hati ku

bahagia,
kurasa,
disaat kita berdua bersama
memandang bulan terang
menyaksi bintang-bintang
kau seru akulah pelangi cintamu
kau seru akulah pelangi cintamu



Sunday, December 5, 2010

coming soon


my lovely BGX will be back
soon...

i'll miss you, take care of yourself.
be a good boy, with the new cloth.
i'm waiting for you.


Friday, November 26, 2010

aku tak dapat.


aku rasa sejuk.
tapi aku tak dapat nak bagi org rasa
sejuk yg aku rasa. kan?

aku letih.
tapi aku tak dapat nak bagi
org lain letih mcm aku. kan?

aku rindu.
tapi aku tak dapat nak bg org tau
mcm mana aku punya rndu. kan?

aku faham.
tapi xsmestinya aku dapat bagi
org lain phm mcm apa yg aku fham. kan?

aku gembira.
tapi aku tau aku tak dapat
bg org gmbira mcm aku. kan?

aku sayang.
tapi aku tak tau mcm mana
nak bg org faham itu. kan?

aku sedih.
...mcm biasa, aku tau,
aku xdpat bg tau org lain mcm mana rasa sedih tu.
kan?


Friday, October 29, 2010

Al-Fatihah Buat Muhammad Fauzi


semoga rohmu bersama orang2 beriman.

Tuesday, October 26, 2010

Selamat Tinggal MLM


salam. salam satu malaysia.
dah banyak kali aku gagal dalam
wat bisnes.
sampai aku terfikir aku mungkin takde bakat dalam semua tu.
tapi alhamdulillah, aku ditakdirkan berjumpa dengan AC konsortium SDN BHD.
bukan nak jadi cepat kaya, tapi nak start wat bekal u
ntuk masa depan, insya allah.
so, berbekalkan RM1 000 yang aku dapat dengan menjual PC kesayangan aku.
tak payah jual barang, tak payah carik orang.
aku bermula. semoga ditunjukkan dan memudahkan perjalanan hidup aku.
bos anda AC Mizal, yang bekerja dgn anda, artis-artis tanah air.
trutama pada student, aku syorkan perniagaan ni. jgn bazirkan duit PTPTN yang korg dapat.

check this out : www.acmizalshop.com




Saturday, October 23, 2010

Puisi ; Ya, Aku Bersalah


Bayu bertiup nyaman di pagi hari
Kabus dingin mengusap lembut roma di pipi
Segar tiap tarikan nafas yang dihembusi
Menjanjikan azimat penggerak nadi

Kelopak mataku terbuka
Lalu kelopak hatiku tersedar
Lantas memutuskan aku dengan lamunan
Tersedar aku bersama nafas yang sesak
Kabus yang segar kini kian kabur
Rona kehijauan bertukar jingga kegeringan
Hingga hilang deria jeritku, hilang...
Kering pancaran airmataku...kering...tandus...

salahkah matahari kerana memancarkan cahayanya
berdosakah hujan kerana mencurahkan isi airnya
khilafkah ombak kerana menerbitkan geloranya
kejamkah bumi kerana merekahkan daratannya

atau salahkah manusia kerana enggan merubah
dan senantiasa mengangkuhi kesalahan, dosa, khilaf dan kekejamannya...

oh tidak, kerana manusia...
adalah hamba yang paling sukar untuk mengakui
"ya, aku bersalah..."


puisi ini dicipta untuk sahabat saya
HASRUL HAZMAN pelajar UPM
untuk dipersembahkan pada projek penilaiannya.