Wednesday, March 10, 2010

Kreadibiliti bukan Korupsi

at last, angan2 untuk persembahkan muzikal
terpaksa dilupakan...
beralih pada naskhah realism yg aku rasa
tak kurang hebatnya...(bukan sebab aku pegang watak Mid)
naskhah nukilan Dato Johan Jaafar
Asy-Syura...(nak tau sinopsis, ceritanya...datang show!)
di bawah arahan AMINAH RHAPOR.

pertamanya,
pada aku naskhah ni bagus...
sebab bagi aku ia satu hasil nukilan yang matang.
membuka fikiran, mencabar kreadibiliti sebagai seorang pelakon pentas (katanya...)
bukan aku tak suka naskhah muzikal...aku suka, sangat suka!
tapi, kawan2...kita dah banyak berangan sepanjang 5 sem lepas.
apa salahnya, kita berpijak pada bumi nyata sekarang.
menzahirkan sesuatu yang orang kata realiti...
sebab bukan setiap penjuru hidup kita ni
berbentuk ketawa dan gembira...
adakalanya kita kena rasa macam-macam rasa...

ada masa dijulang, ada masa dicampak...
ada masa diangkat, ada masa dipijak...
jadi mari kita sama-sama rasa...
tak payah lagi nak tuding-tuding jari...
aku tau ada yang tak berapa setuju...
ada yang rasa tak berbaloi...(aku pun)
tapi kita kna terima, dan mesti jadikan semua ni sebagai 'sesuatu' juga...
sebab kita dah buktikan banyak kali...
kita dah pernah buat...

so far ok,
aku merasai kelazatan naskhah ni...

aku percaya kawan-kawan aku...
aku percaya pihak pelakon dan pengurusan...
aku percaya pensyarah2 aku...
tapi, apa yang aku mintak...

TOLONG BUNUH KORUPSI !!!

siapa yang makan duit korupsi...
anak cina makan pengat, sendiri mau ingat.
ulat kubur pun muntah makan daging kalian!!!
ingat, doa insan teraniaya, mudah sangat nak diperkenankan.

wallahualam~

No comments:

Powered By Blogger